Onze geschiedenis

“Na mijn grote sprong in 1998 met de oprichting van Motorsportschool Zolder, volgde een stormloop aan motorrijders die dit compleet nieuwe concept eens wilden uittesten. Legaal racen tegen je motorvrienden op een mooi stuk asfalt, zonder agenten, zonder tegenliggers en zonder het gevaar van de openbare weg. Motorsportschool Zolder was een onmiddellijk succes en al snel volgde enkele samenwerkingen die de organisatie naar een hoger niveau tilde. Aan de basis lag steeds de passie voor snelheid en adrenaline terwijl ook de vraag naar opleidingen groeide.

Via Motorsportschool Zolder bieden we motorrijders al 24 jaar een veilige omgeving om hun hobby uit te oefenen. Met onze cursusdagen begeleiden we rijders met verschillende ervaringsniveaus om hen beter, sneller én veiliger te leren rijden. Tegenwoordig organiseren we ongeveer 50 circuitdagen per jaar en hebben we ruim 23.000 actieve klanten.” – Hans Van de Ven.

Ons team

Hans Van de Ven

Zaakvoerder

In 2022 neemt Hans opnieuw het roer over met de focus op service en klanten-tevredenheid. Na 24 jaar is Hans nog steeds als eerste én laatste aanwezig op alle Motorsportschool dagen.

Niels Schoenmakers

Administratie & marketing

Al sinds 2016 ontvangt Niels de rijders elke ochtend met een glimlach in 4 talen. Daarnaast beheert hij met Markethings & Events de website en sociale media van Motorsportschool Zolder.

Wim Maerevoet

Verantwoordelijke cursussen

Met zijn enorme ervaring als instructeur is Wim sinds 2022 verantwoordelijk voor alle cursussen samen met Gerrit. Volg je een cursus en heb je een praktische vraag? Dan is Wim jouw aanspreekpunt.

Sonja Malfroy

Administratie

“Goedemorgen schattebolleke!” klinkt het al jaar en dag bij de inschrijvingen. Ook als je ons opbelt krijg je Sonja aan de lijn. Recht door zee met een passie voor tweewielers.

Rudi Mafrans

Pitlane manager

Al ruim 20 jaar bewaakt Rudi de pitstraat met oog op veiligheid voor iedereen. Rudi voert ook de technische keuring uit en staat hij in rechtstreeks contact met race control.

De Witte

Pitlane assistent

Tja, waar zullen we beginnen… Naast onze mascotte, is “de Witte” ook gekend als “Schwantzke”. Dé hoofdrolspeler, verantwoor-delijk voor de pitlane, radio’s, transponders, logistiek,…

Luc Jonkers

Assistent cursussen

Weinig mensen zitten zo vaak op een motor als Luc. Raakt zijn knie de grond niet, dan zit “Luca69” ergens met een Enduro in het bos. Hij assisteert ons tijdens de Niveau 2 en ART cursussen.

Gerrit Van Kerkhove

Verantwoordelijke cursussen

Snel in de praktijk en enorm leerzaam in de theorie! Gerrit combineert het lesgeven op circuit met het geven van de theorie gedeeltes tussen de circuit sessies door. Hij helpt je met plezier verder.

Marc De Laet

Instructeur

Remmen is angst.. ! Als professioneel piloot hou ik van de snelheid en het zal me nooit vervelen.

Steven Degreef

Instructeur

Ik rij graag in een Mercedes-Benz, maar er gaat niets boven een goede BMW motor!

Stef

Instructeur

Met jaren ervaring op de baan en verschillende circuits in Europa is Stef de ideale man om je moto lesdag van te volgen!

Eddy Geudens

Instructeur

Je kan beter al vertrekken want de snelle Eddy is al ter plekken!

Carl Cheret (FR)

Instructeur

Als ervaren amateur racepiloot weet ik wat de gevaren van de moto soms kunnen inhouden. Ik ben instructeur geworden omdat ik graag mensen wil helpen om veilig gebruik te maken van hun tweewieler!

Sandro Paglia

Instructeur

Ik ben 13 keer verongelukt in het eerste jaar dat ik motor begon te rijden. Dit gebeurt niet meer na mijn 12 jaar ervaring als instructeur aan de Motorsportschool Zolder.

Wim Van den Bossche

Instructeur

Met 18 jaar ervaring als instructeur heb ik in de loop der jaren heel wat gezien en veel rijders kunnen helpen.

Gerd Maris

Instructeur

Het is niet de paardenkracht die het doet, maar de ezel die erop zit. PS I go like thunder!

Dennis Vermoesen

Instructeur

Dennis is onze trotse Antwerpenaar die in zijn dagelijkse leven graag bezig is met het maken van op maat gemaakte leidingen en buizen. Daarnaast is hij erg actief voor de MSZ en doet hij graag mee met de kampioenschappen met zijn team Trax Racing.

Marcellino Moortgat

Instructeur

Na Randy Mamola’s overwinning in de 1980 Zolder 500cc GP, ging ik natuurlijk hetzelfde doen!

Nicky De Wit

Instructeur

Naast het racen met mijn motor leer ik je graag de belangrijkste punten die je nodig hebt om een goede motorrijder te worden.

Koen Henderieckx

Instructeur

Ik heb altijd van de sensatie van snelheid gehouden, een motorfiets geeft je dat gevoel op een manier zoals niets anders dat kan. Ik reed de sprints in Zolder, af en toe endurance.

Kenny Tournel

Instructeur

Ik ben altijd te laat, maar het wachten waard!

Nora Berecoechea

Instructeur

Ik heb mijn passie als rijdster lang geleden ontdekt. Het begon allemaal in Argentinië toen ik 3 jaar oud was. In die tijd hield ik van paardrijden en begon ik van snelheid en pk’s te houden. Toen ik naar Europa verhuisde, ontdekte ik de moto en sindsdien zijn ze mijn paarden en mijn alles geworden!

Saskia Schulenburg (DE)

Instructeur

Girl power! Ik zie er misschien lief uit maar de meeste mannen kunnen me niet volgen. Graag leer ik je de kneepjes van het vak en misschien haal je me ooit nog in!