Dag Motorvrienden

Hierbij een korte update over de corona situatie

De meeste van jullie hebben de laatste berichten gelezen of gezien op het nieuws. De Belgische regering heeft beslist om de huidige maatregelen te verlengen tot en met 3 mei.

Het belangrijkste onderwerp voor ons is natuurlijk de evenementensector. Momenteel is de overheid nog niet duidelijk wat een groot evenement of groot sportevent betekent. De definitie die hier aan gegeven zal worden de komende dagen is van cruciaal belang voor onze organisatie en werking.

Om ons voor te bereiden op het seizoen, zijn we bezig met het schrijven van een draaiboek over onze werking en het organiseren van trackdays en events.

Belangrijk hierbij is hoe wij deze zouden kunnen laten doorgaan op een veilige manier met inachtneming van alle mogelijke maatregelen.

Dit draaiboek zal volgende week worden besproken met het Circuit om samen een veilige en werkbare omgeving te creëren.

Dit definitieve draaiboek zal dan verdedigd worden door het Circuit bij de overheid.

We beseffen allemaal dat dit een groot werk is en dat dit enkele dagen in beslag zal nemen. Niet enkel de motorrijders staan nu aan te kloppen bij de lokale overheden voor hun belangen.

Daarom hopen we natuurlijk op jullie begrip en geduld de komende dagen. Motorsportschool Zolder probeert volgende week al een bijkomende boodschap uit te sturen met de stand van zaken.

Graag benadrukken we nog eens onze visie over het annuleren van trackdays die we al gecommuniceerd hadden in een vorige newsletter.

In het geval er een dag niet kan doorgaan, dan zullen jullie een voucher in de plaats krijgen die geldig is op de gehele resterende kalender van de Motorsportschool.

We begrijpen ook dat er nog andere reglementeringen zijn in onze buurlanden. Hier proberen we de situatie mee op te volgen om te zien dat onze buren de grens over mogen om een trackday bij te wonen in België.

Ook onze klanten uit de buurlanden willen we gerust stellen. In het geval dat er in België een trackday mag plaats vinden, maar de grenzen worden niet opengesteld waardoor u niet in staat bent tot in Zolder te geraken, dan zullen wij ook de correcte compensatie voorzien in de vorm van een voucher.

We wensen jullie nog veel sterkte in de deze bizarre tijden en hopen dat jullie allemaal gezond en fit aan het seizoen kunnen beginnen

Team Motorsportschool Zolder